מחקר מילות מפתח עם כלים חינמיים

מתכנן מילות מפתח

עדכון Hummingbird של גוגל עשה לנו שגעת בעולם קידום האתרים במנועי חיפוש על ידי הצגת גישה ממוקדת יותר למנוע החיפוש, אבל זה לא לגמרי מבטל את הרלוונטיות של מילות מפתח. מחקר מילות מפתח עבור SEO הוא עדיין חשוב בראש ובראשונה כמו תמיד בתהליך קידום אתרים.

חיפוש מילות מפתח

במדריך הבא נלמד איך לבצע מחקר מילות מפתח עם כלים בחינם. 

כלים שתצטרך: 

* Microsoft Excel. 

*מתכנן מילות המפתח של Google (נדרש חשבון פעיל של Google AdWords, הינך צריך למסור את פרטי כרטיס האשראי שלך לשימוש בכלי לתכנון מילות מפתח).

* כלי חינמי וטוב נוסף הוא: KWFinder (נדרשת הרשמה בלבד, לגרסת הפרו נדרש תשלום).

לפני שנכנס לפרטים, הרשו לי לצייר לכם תמונה של המטרה הסופית. בסופו של דבר, התוצר הסופי מכל התהליך הזה הינו רשימה של מילות מפתח שיעזרו לנו להשיג את היעדים הבאים: 

1. סיכוי ריאלי להגיע לדף הראשון של בGoogle (הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך)כאשר הן רלוונטיות לעסק שלנו ומסוגלות להמיר את המשתמשים ללקוחות משלמים שזה מה שמשפיע באופן חיובי על העסק שלך. 

כלי מילות המפתח

עכשיו בואו נתחיל – מתכנן מילות מפתח הוא הכלי הראשוני להרחבת בנק מילות המפתח שלנו כך שיכלול מילות מפתח רבות ככל שנוכל, מבלי להעריך ולסנן אותן כרגע. אני בטוח שיש לך כבר כמה רעיונות של מילים שאנשים יכולים לרשום כדי למצוא את העסק שלך. 

נניח שאתה הבעלים של חנות אלקטרונית בשם “הילה” שמוכרת נעלי מעצבים והפעילות העיקרית שלה במרכז הארץ, המונח הראשון שעולה לך בראש עשוי להיות “נעלי מעצבים” או אפילו “נעלי מעצבים במרכז”. תכתוב ותוסיף אותם לרשימה. 

חשוב על  עוד וריאציות שונות של מונחים אלה. אתה צריך בהחלט לכלול את שם החברה שלך, מותג, שמות מוצרים (“הילה נעלי מעצבים”), וכן מילות מפתח על בעיות נפתרות (“נעלי מעצבים במחירים סבירים”). אל תשכח להוסיף את המיקומים שלך למילות המפתח, אם העסק שלך ממוקד לאזורים גיאוגרפיים ספציפיים. בשלב זה, אל תתחשב באיכות מילות המפתח. אל דאגה, אנחנו בקרוב מאוד נסנן את המילים הפחות רלוונטיות.

דרך נוספת להרחיב את הרשימה שלך – התייעצות עם צוות העובדים שלך ולרשום כל רעיון שעולה לכם על הדעת. עוד דרך שתמיד עובדת היא לדבר עם הלקוחות שלך ולשאול אותם מה ביטויי מפתח שהם ישתמשו כדי למצוא את העסק שלך במנועי החיפוש. הם עשויים להפתיע אותך ולהגיד לך שהם מוצאים אותך בעזרת ביטויים שלא עלו על דעתך. אתה צריך להיות עם רשימה גדולה של מילות מפתח עד עכשיו. וכעת אנו רוצים להאריך אותה עוד יותר באמצעות כלי מחקר מילות מפתח חינמי. 

מתכנן מילות המפתח

אני ממליץ בחום להשתמש במתכנן מילות המפתח Adwords לפעולה זו. אם עדיין לא עשית זאת, עליך ליצור חשבון Google AdWords כדי לגשת למתכנן מילות המפתח, ובנוסף צריך להפעיל מודעה אחת לפחות בתקציב מינימלי כדי לנצל את כל תכונות הכלי במלואן. בואו נחזור לביטוי “נעלי מעצבים” שנמצא בבעלותך, ונראה כיצד נוכל להשתמש ב- Google Keyword Planner כדי לקבל הצעות לעוד מילות מפתח נוספות עבור העסק שלנו. לאחר שתופיע בדף הבית של הכלי לתכנון מילות מפתח, לחץ על “חפש רעיונות חדשים למילות מפתח ולקבוצות מודעות”, והטבלה הבאה תופיע:

מחקר מילות מפתח

הסבר:

המוצר או השירות שלך: שים את כל מילות המפתח הקיימות שלך בשדה זה.

דף הנחיתה שלך: אם יש לך דף אינטרנט שבשבילו אתה רוצה לקבל רעיונות למילות מפתח, הוסף אותו לכאן. 

קטגוריית המוצרים שלך: ציון קטגוריית מוצרים תמנע מכלי מילות המפתח לתת לך מילות מפתח שאינן קשורות לקטגוריה שלך. 

הקטע “מיקוד” מציג אפשרות לצמצם את הצעות מילות המפתח שלך כך שהן יהיו רלוונטיות יותר למיקום של הלקוחות שלך. חשוב מאוד להיות ספציפי ככל האפשר פילוח המיקום והשפות. אם אתה בעל חנות בגדים ביפו, לא נכון יהיה למקד “כל המיקומים”. 

מילות מפתח שליליות הן דרך מצוינת לסנן מילים לא רצויות, כמו “נעלי שוק” או “נעליים זולות” כיוון וזה ההפך מהמותג אותו אנו רוצים לקדם.

מאחר שטווח התאריכים אינו משפיע על מילות מפתח, השאר את זמן החיפושים עבור: 12 החודשים האחרונים. באופן דומה, אתה יכול להתעלם “התאם אישית את החיפוש שלך”.

דוגמא לטופס מלא:

 מחקר מילות מפתח

לאחר לחיצה על ‘קבל רעיונות’, אלה התוצאות שנקבל:

 מחקר מילות מפתח

ההצעות למילות מפתח מקובצות לקבוצות מודעות. אם אתה מעדיף לראות את רשימת מילות המפתח במקום זאת, לחץ על הכרטיסייה “רעיונות למילות מפתח” בחלק העליון של הדף. 

עד עכשיו קיבלת המון הצעות למילות מפתח. לאחר שהרחבת את הרשימה שלך ככל האפשר, עכשיו אנחנו רוצים להעריך את הכח שלהם בתהליך הרכישה אצל הלקוח. 

כמו שהזכרתי קודם לכן בתחילת הפוסט, אנחנו רוצים מילות מפתח שעושות את הפעולות הבאות:

1. יש סיכוי להיות מדורגים בדף הראשון של גוגל (הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך) 

2. הם רלוונטיות מספיק כדי להמיר משתמשים ללקוחות.

אנו נסדר את רשימת מילות המפתח שלנו בסדר הבאה: 

נפח חיפוש | תחרותיות | רלוונטיות | שלב בתהליך הרכישה

עכשיו, פתח גיליון אלקטרוני חדש של Excel וערוך את 5 העמודות הבאות: מילות מפתח, נפח חיפוש, תחרותיות ורלוונטיות.

תעתיק את כל מילות המפתח לעמודה “מילות מפתח”, כדי למצוא את נפח החיפוש המתאים עבור כל מילת מפתח, עליך לחזור אל הכלי לתכנון מילות מפתח של Google. הפעם, במקום “חפש רעיונות חדשים למילות מפתח ולקבוצות מודעות”, לחץ על “קבל נפח חיפוש עבור רשימה של מילות מפתח או קבץ אותם בקבוצות מודעות”. תעתיק את הנפח החיפושים במסודר לטבלת האקסל. (יש אפשרות לייצא Export את הטבלה לאקסל ישירות ולסדר אותה).

לאחר מכן אנחנו מתחילים לסנן את המילים שלא רלוונטיות אלינו בכלל לדוגמא אם קיבלנו “נעלי סקופ” או “אדידס” נמחק את המילים הללו לפני שנסדר את המחקר שעשינו בטבלה מסודרת. לאחר מכן נתחיל לסדר את הטבלה כאשר התוצאה הסופית לפני חלוקת לקטגוריות וטירגוט:

 מחקר מילות מפתח

לאחר מכן אנו נסדר את הטבלה לפי קטגוריות (שבדרך כלל נמצאות באתר או שנרצה להוסיף אותן כקטגוריות באתר) ולאחר מכן נטרגט את המילים לכותרות משנה. המילות מפתח החשובות ביותר לדעתך יהיו כותרות H1 והפחות חשובות עם הנפחי חיפוש הנמוכים יותר יהיו H2.

להלן תוצאה סופית של מחקר מילות מפתח שביצעתי:

טבלת מילות מפתח

אהבתם? תשתפו את המאמר כדי שהמידע יגיע לעוד אנשים שרוצים ללמוד קידום אתרים.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב whatsapp

רוצה יותר תנועה לעסק?

אולי יעניין אותך

icon-1968238_640

קידום אתרים

קידום בגוגל אדוורס

קידום ממומן

קידום בגוגל אדוורס

בניית אתרים

דילוג לתוכן