9 בדיקות קריטיות לאתר שלך בקידום אורגני בגוגל

קידום אורגני בגוגל

קידום אורגני בגוגל (אופטימיזציה למנועי חיפוש/SEO) הוא השימוש בשיטות שבעזרתן משיגים מיקום גבוה (או דירוג) בדף תוצאות החיפוש של גוגל ללא תשלום, התוצאות במנוע החיפוש מונעות ע”י אלגוריתם שאף אחד לא יודע בדיוק מה הפעולות שמשפיעות עליו. קידום אתרים אורגני עוזר לך לחזק את דפי הקטגוריה והמאמרים באתר האינטרנט שלך, מה שהופך אותם לרלוונטיים בשביל הגולש שמחפש את אותו ביטוי בגוגל.
בשנת 2018 הרבה מאוד עסקים העבירו את אסטרטגית שיווק העסק שלהם לאינטרנט כיוון והם מבינים את ההשפעה שיש לזה על כך. בנוסף, אנו שומעים לאחרונה על עסקים ותיקים משנות ה90′ שמדווחים על ירידה בהכנסות בשל שחקנים חדשים שנכנסו לשוק ומקדמים את עסקיהם בצורה דיגיטלית ומקבלים המון תנועה ולקוחות קונים. כיוון שהזירה הולכת ונהיית צפופה יותר עליך לדאוג לאסטרטגית SEO שלך כדי שהעסק יבלוט יותר מכל המתחרים שלך.
שלושת האלמנטים האלה כל לעזור לשפר את הדירוג שלך ואת הבריאות של אתר האינטרנט שלך.

מספר פעולות טכניות בשביל קידום אורגני בגוגל שיכולות להשפיע על האתר שלך.

1. שגיאות סריקה.

שגיאות סריקה מתרחשות כאשר מנוע החיפוש סורקים או רובוטים, (בוטים) לא יכולים לגשת לחלק של האתר שלך כי הוא גם מקושר מתוך אתר אחר, המפורטים בדפי תוצאות מנוע החיפוש (SERPs). ייתכן שהדפים החסרים הוסרו מהאתר שלך, או אולי רק איטיים לטעינה.

2. הופעת כל דפי האתר באינדקס של גוגל.

בדיקה שכל דפי האתר שלך מאונדקסים במנוע החיפוש. לא יותר ממה שיש בפועל ולא פחות מדי. אם גוגל לא סרק לך בערך את המספר המדויק כנראה שיש חסימה כלשהיא באתר שמפריעה לזחלן של גוגל.

3. היררכית אתר נכונה.

קידום אורגני בגוגל
היררכית אתר

אם ארכיטקטורת האתר שלך גרועה והמבנה לא נכון, הזחלן שסורק את האתר לא יצליח לסרוק את כל האתר כיוון ולא יגיע לכל המקומות, ולכן יהיו דפים שלא יופיע במנוע החיפוש וכך תהיה פגיעה בתנועה אל האתר שלך מבחינת המשתמשים.

4. הפניות 301.

כאשר יש לנו דפים שבורים באתר, צריך ליצור הפניה 301 לדף אחר שלא ימצאו דפי 404 וכך לפגוע בחוויה משתמש של הגולשים. זה מונע מלקוחות פוטנציאליים למצוא את מבוקשתם באתר שלך. כך גם מודד גוגל את הרלוונטיות של אתרי אינטרנט שהוא סורק. אתר שימצאו בו המון שגיאות 404 יובן כאתר לא מתוחזק ולא רלוונטי. אם לא תפנה דפים שבורים או קישורים, תוכל לראות עלייה גדולה בשגיאות 404 המוצגות בפני המבקרים שלך.

5. מהירות דף.

קידום אורגני בגוגל
מהירות אתר

מהירות הדף היא גורם דירוג קריטי בשביל קידום אורגני בגוגל. כלומר, אם הדף שלך נטען לאט, גוגל יעניש את האתר שלך ויפגע לו בדירוג. אתר מהיר צריך להטען בין 2-3 שניות. אם האתר שלך לא עומד בקריטריון הזה פנה למתכנת/מפתח שלך לתיקון הבעיה הזאת.

6. ידידותית לנייד.

נתוני 2017 ומראים על כך שרוב החיפושים מתבצעים מהנייד ולכן – האתר שלך חייב להיראות טוב במובייל או שתוותר על הרבה כסף ולקוחות רבים. מדי שנה התנועה הניידת גדלה וצומחת. בשנת 2016 ראינו מספר גדול יותר של תצוגות משולבות  בטלפונים ניידים וטאבלטים ממספר הצפיות ממחשבים שולחניים בפעם הראשונה. התאמת האתר למובייל המדריך המלא כאן.

7. בחירת הדומיין המועדף עליך.

אם יש גרסאות מרובות של האתר שלך שזמינות לסורק החיפוש איך הוא ידע לאיזה מהן לתת עדיפות? אם אתה עוקב אחר האתר שלך באמצעות גוגל אנליטיקס ויש לך גרסאות מרובות של האתר שלך, הנתונים שאתה רואה לא יהיו מדויקים לחלוטין. השתמש בגוגל סארצ’ קונסול כדי להגדיר את הדומיין המועדף עליך.

8. קובץ ה– Robots.txt שלך.

קידום אורגני בגוגל
קובץ robots

הבדיקה הראשונה שמבצעים באתר בשביל קידום אורגני בגוגל! קובץ Robots.txt אומר לגוגל היכן נמצא ה- Sitemap (מפת אתר) שלך ובאילו דפים הוא רשאי לבקר. חסימת קובץ הרובוט עלולה להיות יקרה מאוד כיוון והאתר לא יופיע במנוע החיפוש וכל נתוני הגלישה ישתנו.

9. מפת אתר XML.

אתרים ללא Sitemaps הם פשוט עושה את החיים קשים עבור עצמם. ודא שיש לך מפת Sitemap של XML לסורקים. ה- Sitemap שלך צריך לעדכן באופן אוטומטי, ודא שהוא מופיע בקובץ ה- robots שלך. הקפד לאפשר למנועי החיפוש לדעת על קבצי ה- Sitemap שלך. תוכל גם להוסיף Sitemap בעזרת דף HTML למשתמשים(עוד עמוד באתר).

 

יכולים לבחור לבצע את הפעולות האלה בעצמכם, לקדם לבד (או לפחות לנסות) אבל ההצלחה כנראה לא תגיע. חברת קידום אתרים עם צוות מקצועי שיודע מה הוא עושה תוכל לעשות את העבודה ולהביא תוצאות מהירות לעסק שלכם. לייעוץ חינם אפשר לפנות ביצירת קשר או בטופס הרשמה למטה.

אהבתם את המאמר? שתפו אותו ברשתות החברתיות כדי שעוד גולשים יוכלו להנות :)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב whatsapp

רוצה יותר תנועה לעסק?

אולי יעניין אותך

דילוג לתוכן